Greyson Chance

Hej!

Jag stitter här vid min dator och njuter av en läxfri dag.
Samitdig som jag lyssnar på GreysonChance (:

Här kommer lite fakta om denne unge man, hahaha!!!

Greyson Michael Chance föddes i Oklahoma 16 augusti 1997.
Han är en sångare, låtskrivare och en jättebra pianist. ^^
I april 2010 la Greyson upp en video på YouTube där han spela och sjöng en
egen cover på LadyGagas paparazzi. Just i denna sekund har videon 43 556 558 visningar!
(Den blev en av de mest sedda videos på YouTube 2010!)

2 veckor effter att Greyson la upp videon ringde Ellen DeGeneres. (se nedan)
Hon ville att Greyson skulle komma och framföra Paparazzi i hennes TalkShow. LIVE!

 

Greysons första gång på Ellen (:

Några veckor effter det gjorde Ellen "eleveneleven"
(Ett slaks "skivbolag" eller nåt... hoppas jag har rätt ^^)

Greryson var den första hon skrev kontrakt med
och han gjorde sin första singel,
"Waiting outeside the lines"
(Den låten jag hörde och tottalt fastna!)

Vad ska jag skriva mer...???

Jo, han har varit med Miranda Cosgrove ( känd från nickelodeons ICarly)
på turnen "Dancing Crazy Tour".

Och med Cody Simpson på turnen "Waiting 4U Tour".



Låtar av Greyson:
Waiting outside the lines, Unfriend you, Hold on til the night,
Home is in your eyse, Heart like stone, Little London girl,
Cheynne, Summertrain, Stranded, Take a look at me now,
Broken heart, Stars och Purple sky.

Han har gjort en massa covers okså. Så det är bara att gå in på YouTube
och spotify, och söka! (:




Nu ska jag åka till simningen med min bästa Ida!!!
Vi ses imon, och ha en bra kväll och njut av Livet!!!


 
/ Alice ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0