En tanke... @--}-

Hejsan, förlåt att jag har inte skrivit den här helgen.
Jag har gjort en massa...
Varit lekledare på ett kalas...
Hjälpt till på en stor simtävling...
Firat valborg med grannarna...
Städat och dansat "just dance2"
sjult roligt!!!

Jag har tängt på en sak...
När vi gör dumma saker mot jorden gör
jorden något tillbaka.

T.EX. Vi slänger för mycket sopor i världen, Vi
slänger dem i soptunnan... sopbilen kommer och
hämtar dem. Sen bränner de dem och då kommer det ut
en massa dålig luft (hoppa jag har rätt...) för att vi inte källsorterar.

Det är bara en liten sak...

Vi åker också förmycket bil. Äter förmycket kött,
det är omiljövänligt på sitt sätt...
Såå...

"Dagens tips"

Köp grönsaker och frukt från sverige...
De har inte åkt så långt för att hamna i din mun.

Ett till miljö tips...

Cyckla till skolan fast det är långt. 
Det är både bra för dig och miljön :)

Grejen jag har brevid "En tanke" är en blomma.
Kul liten grej man kan gö @--}-

Hej då! ^-^
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0