Kuliga historier!

Hejsan...
Jag vet att jag skulle göra en serie en gång
i veckan, men endrade planer.
Jag är inte så bra på att komma på roliga serier,
så jag tar 4. roliga historier i stället...

Nr. 1.

Olle spelar fiol för sin lillebror Nisse. 
Lillebror föreslår att Olle ska spela i radio.
- Vad roligt, tycker du att jag är så bra?
- Nej, men en radio kan jag ju stänga av...

Nr. 2.

- Mamma, det är en fluga i min gröt.
- Nej, det är ju bara ett russin.
- Mamma, russinet flög iväg!

Nr. 3.

Det var en gång en mamma som var ute
och gick med hennes son.
Då såg sonen en en krona som han tog upp.
- Inte ta upp saker från marken! Sa mamman.
Då plötsligt halkar mamman på ett bananskal
och ramlar i backen.
- Hjälp mig! Sa mamman.
Sonen svarade:
- Men mamma, du sa ju att man inte ska ta upp
något från marken.

Nr. 4. och den sista...

- Din hund ser ut som en bulldeg.
- Ja, det är en BULLdog.



Slut för idag,
Tack för idag!

Ses / Alice <3


Kommentarer
Postat av: Ebba

HAhah det var kuliga de

2011-05-18 @ 20:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0